Kärlek manar själen till handling

publicerat i Liv, Nuet;
(null)


Eller skönhet, men ur en fasa, ett helvete blommar livet, livet som vi vill leva det och som det kan bli om vi arbetar för det.

Att tillit är av yttersta vikt, att förälskelsen växer till styrka och kärlek, att önskan blir verklighet och att det som sker, sker nu och inte i det förgångna.

Denna gåta, eller utmaning är allas, livet är nu och kärlek är vår.

En resa har nått sitt slut, ett tvång har lagts till arkivet och en plåga är över.
Livet är nu, det som varit på paus startar nu, pausen är över och verkligheten är vacker, allt är möjligt och friheten över att accepterat det som varit är härlig. Det blir som det skall bli, oavsett vad jag tycker om det, så är det ändå så.

Jag vill vara, glad, lycklig och kärleksfull, jag vill älska, skratta och njuta, jag vill leva fullt ut.

Det som varit, det är historia. Det som kommer är ett äventyr, jag vill ha äventyr, med erfarenheter och lärdomar av det som varit, men inte leva i det förflutna, utan leva i det okända som är en del av universums plan för min resa. Min behandling är avslutad, nu möter jag livet som en människa likt alla andra.

Jag älskar, jag lever, jag finns!
Jag håller de mina i handen, jag finns nu för dem såsom de alltid funnits för mig, då jag inte fanns för dem. Dem som jag är skyldig allt och mer, dem som fått stå vid sidan om i maktlöshet, dem som fortfarande väljer att stå kvar, dem som är viktigast av allt, dem.. min familj.

Tack och förlåt!

Kärlek är allas. Igen börjar livet nu!
/S

Taggar: livet är nu;

Kommentera inlägget här :