Trött

publicerat i Liv, kärlek;
(null)


Efter att ha levt med skuld och skam i det fördolda, att ha vaknat med ångest och dolt mina rädslor, att alltid känna sig förminskad och otillräcklig, att leva i hemlighet och längta efter frihet, är jag trött.

Trött på att älska utan att få visa det. Trött på att hoppas på det som aldrig blir, trött på att längta efter närhet, trött på att leva i det dolda. Trött på att andra skall tycka, trött på att inte känna mig prioriterad eller på riktigt älskad. Trött på att inte få drömma fritt, njuta av fantasin och få leva det liv jag vill.

Jag är trött! 

Jag vill älska av hela mitt hjärta, skrika ut min kärlek, njuta av varje andetag och vara älskad utan villkor, kunna dela drömmar och fantasier såväl som vardag och bekymmer, finna lösningar tillsammans och njuta av sällskapet i kärleksfull tvåsamhet. 

Jag vill älska, njuta och leva!

//S


Taggar: jag är liv;

Kommentera inlägget här :