Ärlighet 2

publicerat i Klokskap, Nuet, betraktelse, framtid;
(null)

Idag blir det många inlägg. Bra!

Ärlighet! Ja, jo allt jag sagt idag kommer från hjärtat och sorgen är helt äkta. Dock måste jag oxå fatta vad som sagts och inte, mitt spån!
Möten är bra, jag har gått många gånger och det program jag följer funkar. Olika för alla men det är enkelt och det funkar. Sen varför och hur är upp till var o en!
Dock gav den stunds eftertanke idag en hel del insikter:
Ett år var det sagt från början!
Det är svårt att se när man står mitt uppe o det!
Jag vill inte ha dig om du frågar idag! Det jag sa då var då och nu är nu! Om en månad är en månad osv..
Det finns inget du kan göra för att ändra mig!
Älskar du mig fortfarande? Ja det kan man ju fråga sig!

Anledningen till att sjukdom inträder är ju på grund av den oro och osäkerhet jag skapat genom mitt beteende!!! Jag som ju vet allt🖕🏻
Cortisolpåslag(av oro/stress) ger sjukdoms symptom och sätter ner immunförsvaret, fakta! Har man påverkat immunförsvar blir det ju inte bättre min idiot.

Så ja, vad som händer då det gått ett år, det vet vi då!
Jag vet ju redan vad som är sagt, bara egot som smyger in och ställer till det som en lömsk mystisk kraft. Fn oxå!!!!!!

Jag skall inte göra något för någon annan, jag skall göra för mig själv, jag skall inte ändra för eller på någon annan utan i mig själv!
Detta gör jag genom att fortsätta med det jag gör, Träna! Sluta röka! Umgås med människor! Sluta identifiera mig som sjuk! Fördjupa min andlighet! Befinna mig i nuet! Skaffa ett riktigt jobb o sluta flumma runt! Bara göra det, för i hvte!!
LEVA helt enkelt! Ärligt och sanningsenligt enligt den självklara verklighet som är!

Så blir det som skall bli! Vad det nu är.. då!
Tack för kärlek och förstånd!


Taggar: förstånd, ärlighet;

Kommentera inlägget här :