Ett löfte.

publicerat i Liv, kärlek;
När livet möter nya förutsättningar, när ordningen ändras och grundvalarna av trygghet rubbas, när mörkret blir till ljus ändras sinnebilden av stunden vi befinner oss i.

Min historia har sänkt och skadat så mycket, i mig själv och i andra, ofta önskar jag att det hela var en mardröm jag precis vaknat ur och att livet är normalt omkring mig, "måste bara skaka av mig den hemska drömmen",  men det var inte så, det var den verklighet som gällde då. 
Ur detta mörker reser sig ljuset, för med närvaro och kunskap från resan som är livet finns alla svar, att det är nu vi finns, inte då eller sen, utan nu. Livet är nu, jag är liv!

En sak bär jag dock med mig, ur alla dessa svek, lögner, våld o hot fanns det människor som offrade allt, långt mer än de kunde förmå,  till en av dessa vill jag be, hon som lyste upp mörkret och visade att ljuset fanns inom, förtälj mig, det löfte jag gav dig! Det enda som fortfarande bor inom, som du äger, vill du äga det vidare eller befriar du mig från det. För mig är det ett löfte av andlig styrka, ett löfte i universum och något jag inte själv kan frigöra mig ifrån, utan bara den som äger rätten till löftet. Jag ber därför dig, alltet och livet om ett svar! Befria mig eller förstärk mitt ljus, men ovissheten är förgörande!  Ljuset flämtar och lågan är svag, friheten saknar ljus, det ljus du bar.
Jag har frågat, universum,  vänder bara på frågan, ställ din fråga till den som äger rätten!, och därför vädjar jag att få svar.

OM, det är din innersta önskan, släpp mig fri🦋 annars väntar jag kvar, för detta löfte vill jag inte bryta!

Du guideade mig ur mörkret! Ljuset består!

All kärlek, frihet och lycka till oss alla, vi förtjänar detta så! (null)




Kommentera inlägget här :