Vis av det som varit

publicerat i reflektioner;
(null)

Att leva med osäkerhet och brist på trygghet är en icke-existerande relation, att bygga upp sig själv utan egen tilltro är just detta.

I mitt inre starka tillväxande jag, finns ändå bland frågor och funderingar, att växa är oxå att fråga, att utvecklas är att lära.

Lärandet som växer inom är en resa i livet, där upptäckter, erfarenheter och minnen samlas till handlingar och ageranden, att fördjupa sig i vad var och en av reaktionerna är, skapar förvirring och ställer upp resonemang som inte alltid har en enkel lösning.

Det viktiga för mig är att vara trogen den resa jag påbörjat, inte låta mig förvirras eller förledas av sådan jag inte kan ansvara för, eller alltid förstår. Vara noga med att separera min resa från den andra gör, och hålla på de gränser jag satt upp för mig själv.

Utveckling från den säkra död som var mitt enda säkra, själsligt var det så bedövat och trasigt att det ibland kändes oöverkomligt. Men det gick, det går och det kommer att bli precis som det skall bli.

De fantastiska och härliga människor som varit stöd och styrka är för evigt i mitt hjärta, min innersta krets.

Utveckling eller avveckling är inte alltid en fråga då det egna livet alltid utvecklas, att avveckla det är invecklat.

Älska mer!
/S

Taggar: jag är liv;

Kommentera inlägget här :